sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Parempi överit kuin vajarit

"Parempi överit kuin vajarit", toteaa Anssi Kela. "Kannattaa mennä täysillä sisään ja ambulanssilla ulos."

Elämänkatsomusta minun makuuni.

 
Mulla oli joulu perjantaina. Ilmestyi levy, joka on osoittautunut The Levyksi. "Kuinka monta kertaa sä olet kuunnellut ton?" Eilen illalla vastaus oli 15. Tänään on uusi päivä.
 
Tämä levyllinen on jotakin enemmän kuin musiikkia. Tämä pysäyttää. Tämä liikuttaa. Tämä saa aikaan muistoja ja samalla kuljettaa jonnekin kauas pois. Tämä avaa jotakin uutta ja on samalla niin tuttua.
 
Levyn 80-luvun soundit vievät mut aikaan, jolloin suurin kriisi elämässä oli se, että kalkkeutuneet vanhemmat eivät antaneet katsoa tv-sarjaa "V". Aikaan, jolloin aurinkolaseissa piti olla neonväriset narut. Levyltä kuuluu Flashdande - elokuva, Miami Vice - tv-sarja, Ihmemies ja kivipestyt farkut. Purjehduskengät, takatukka ja Donkey Kong - elektroniikkapeli.
 
Avausraita Maitohapoilla tulee syrjäyttämään Eye of the Tigerin akkain ryhmäliikuntatunneilla ja spinningpyörät saavat kyytiä. Oma ehdoton lempparini on Levyhylly pelastaa. Ilman sua on ihana.
 
 
Ilman sua jokainen päivä on tiistai.
 
 
Voiko enää kauniimmin sanoa?
 
 
Juuri nyt elämä on mallillaan. Mä olen lomalla, kaukana poissa ja mä voin rauhassa harrastaa mun Levyraatiani. Ja käydä välillä mäessä. Ja lääkitsemässä pärinäkuumetta kelkalla. Ja istahtaa auringonpaisteeseen munkille.
 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti