keskiviikko 7. elokuuta 2013

Roomaa Rossossa

Eräänä päivänä,
lämmin kesäilta suorastaan ajoi
meidät syömään ulos.
Tarkoitus oli syödä sanan varsinaisessa merkityksessä
u-l-k-o-n-a, jokirannan terassilla.
 
Mutta.
 
Amarillon terassilla oli kyllä tilaa.
Amarillon terassilla oli kyllä henkilökuntaa.
Mutta Amarillon terassilla ei kukaan tullut meidän pöytäämme
kyselemään mitään,
joten näimme viisaimmaksi vaihtaa maisemaa.
 
Pikku vinkki S-ryhmälle.
Ne palkkaamanne puoli tusinaa kesätyöntekijää
kannattaa perehdyttää terassin perustehtävään hiukan huolellisemmin.
Jos siis meinaatte tehdä tiliä.
Muutama muukin odotteli tuskastuneena tilauksen vastaanottamista
ja Teillä siellä ei ollut kiire.
Ehditte täytellä hyllyjä ja rupatella mukavia keskenänne.
No, kannoimme rahamme ryhmänne toiseen liikkeeseen, Rossoon.
 
Siellä perehdytys on onnistunut.
Kaikin puolin.
 

 
Hauskin yksityiskohta on pyöreä Colosseum-leikkipaikka.
Ketjuravintolaksi varsin kivasti sisustettu paikka.

 
 
Lapsiperheen unelmamesta. Leikkipaikka hyvin sijoitettu,
nopea palvelu ja ruoka ei aiheuta suuria yllätyksiä.
Painotan siis. L-A-P-S-I-P-E-R-H-E-E-N unelma.
Lasten ollessa hoidossa valitsemme jotakin aivan muuta Porvoon ravintolagendrestä.
 
Suureksi ilokseni ylikypsä gorgonzolahärkä oli palannut listalle.
Jei! Ja nam!
 
Ja alkuun uppoaa hyvin foccaccia oliiviöljyllä ja balsamicolla.

 


2 kommenttia:

  1. Joskus kyllä ravintolaan mennessä on tullut sellainen tunne, että anteeksi että hairitsen tulemalla syömään. Kerran tosin oli toisinkin. Oli niin innokas tarjoilija, että kävi "minuutin" välein kyselemässä, "onko kaikki ok". Siinä meni kyllä pokka kaikilta pöydässä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pääsi naurunremakka kommentistasi :D

      Joskus kokee ainoastaan suoranaista myötähäpeää tarjoilijan tullessa kysymään sitä pomon pakottamaa "onko kaikki hyvin ja maistuuko", sillä usein se tehdään selvästi ainoastaan siksi että kuuluu, ei siksi että haluttaisiin palvella asiakasta. Ja tuo mainitsemasi "ravintoloiden häiritseminen": tuttua. Huvittavaa on, että eilen S-ryhmän Osla Varuboden valitteli paikallislehdessämme laskenutta myyntiään. Ööö WHAT!?!?!! Tutustumiskäynti omiin puljuihin selventäisi syytä myynnin laskuun. Työntekijät, jotka yrittävät kaikin tavoin häätää asiakkaat pois häiritsemästä. Oppia voisi käydä ottamassa pienyrittäjien paikoista kuten Johans, Fryysarin ranta ja Wanha Laamanni: palvelu kohdallaan ja ruoka oikeasti hyvää.

      Poista