lauantai 5. lokakuuta 2013

Suklistin ja keksistin tunnustuksia

Hei. Olen Milla ja olen suklisti.
Ja keksisti.
 
Vakavasti riippuvainen suklaasta. Ja kekseistä.
 
En elä päivääkään ilman suklaata ja keksejä.
Haluaisin kyllä, mutta en pysty.
 
Olen ollut vieroittautuneena välillä pitkiäkin aikoja,
mutta repsahdus vie minut aina vain syvemmälle ja syvemmälle...
 
Ulkomailla olen lähes hurmoksessa paikallisten kauppojen
karkki- ja keksihyllyjen edessä.
(Tosin muualla maailmassa ei ole suomalaisenkaltaisia
jättikarkkivalikoimia. Kertoo jotakin meistä suomalaisista.
Sauna. Terva. Kossu. Ja Karkit.)
 
Lontoossa ihastuin Cadburyn suklaisiin ja
addiktoitunut minäni suorastaan riehaantui huomattuaan
Cadburyn suklaavalikoimat Kyproksella.
 
Mutta kun ovat vielä älynneet yhdistää kaksi ihanuutta:
suklaan ja keksit.
 

 
Oreo-keksit ovat ulkomailla yksi heikkouteni ja nyt löysin
OREO-SUKLAATA!
Vain toinen suklisti-keksisti voi ymmärtää hurmokseni...
 
Kirosin mielessäni kotiinpaluuta ja sitä, miksei
Fazer ole tajunnut yhdistää Dominoita ja sinistään keskenään.
 
No.
 
Ruotsalaiset ehtivät taas ensin.
Bongasin tänään lähikaupasta:
 
 
Vinkki Valiolle ja Ingmannille:
 
tämä oli järjettömän hyvää Kyproksella:
OREO-JÄÄTELÖ!
 
 
Yrittäkää nyt ehtiä ensin.
 
Jään odottamaan Domino-jätskiä
ja sillä välin tuhoan tämän päivän lähikauppabongaukseni...
 


7 kommenttia:

  1. Hei Milla, tässä Taika, kanssasuklisti ja -keksisti. Minäkään en elä päivääkään ilman suklaata tai keksejä. Tällä hetkellä minulla on kaapissa suklaakeksejä. Niissä yhdistyvät mukavasti asiantuntemuksen aiheeni. Parasta on että minulla on niitä kuusi pakettia sillä ne olivat eräässä kaupassa sisäänheittotuote vain 50s paketti. Harmikseni en ole pitkään aikaan päässyt ulkomaiden kauppahyllyille.

    Näin tämän dominosuklaan muutama päivä sitten mutta en taida ostaa sillä suklaa-keksifanatismissani on salainen osio, en voi sietää domino/oreo-keksejä!

    VastaaPoista
  2. Suklaa kelpaa, mutta keksien päälle en ole koskaan oikein ymmärtänyt. Hyvä niin, että edes joku herkku ei minulle maistu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kun olisi joku herkku, joka ei minulle maistu... ;)

      Poista
  3. ♥minulle maistuu myös, niin suklaa kuin keksit..ei siis päivääkään ilman :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta kyllä vaan suklaa tekee elämän piirun verran onnellisemmaksi... ;)

      Poista
  4. Fazer ei voi yhdistellä Dominoita suklaaseensa, kun eivät omista sitä enää. Omistaneet piiiiitkään aikaan. Ovat Mondelezin omistuksessa sekä Dominot että Marabou.

    Fazer on joutunut keksimään muitakin keksejään uudelleen, kun eivät saaneet viimeisimmän kaupan mukana kuin joitakin keksejä. Esim. Jaffa -> Julia ja Fanipala -> Suffeli Bites.

    VastaaPoista