maanantai 30. kesäkuuta 2014

Vadelmaveneellä. Makeemmilla vesillä.

asfaltti tomuinen
tahtoisin oluen
mut ei, en saa
kaupungin vankina
muuta ei tarvita
ku botski ja bensaa
tai ois edes airot
ni soudetaan
vien sut etelään vaimo
 

hankoon PORVOOSEEN
helsinkiä pakoon soudan
hankoon
PORVOOSEEN
lippu mastoon
joo mä oon sun jacques cousteau
vadelmaveneellä
makeemmilla vesillä
hankoon
PORVOOSEEN
helsinkiä pakoon soudan
hankoon
PORVOOSEEN
 

keittiö hikinen
pomoni ihminen
ei ees oo
taivas on sininen
sitä ikinä en
ehdi katsoo
mut silmät kii laitan
ja siel nähään
kuvittelen meille laivan
 
 
hankoon PORVOOSEEN
helsinkiä pakoon soudan
hankoon
PORVOOSEEN
lippu mastoon
joo mä oon sun jacques cousteau
vadelmaveneellä
makeemmilla vesillä
hankoon
PORVOOSEEN
helsinkiä pakoon soudan
hankoon
PORVOOSEEN
 

aallot lyövät
vaahtokarkkeja rantaan
mä työnnän mun varpaat santaan
aallot lyövät
vaahtokarkkeja rantaan
mä työnnän mun varpaat santaan
 
 
hankoon PORVOOSEEN
helsinkiä pakoon soudan
hankoon
PORVOOSEEN
lippu mastoon
joo mä oon sun jacques cousteau
vadelmaveneellä
makeemmilla vesillä
hankoon
PORVOOSEEN
helsinkiä pakoon soudan
hankoon
PORVOOSEEN

vadelmaveneellä
makeemmilla vesillä
hankoon PORVOOSEEN
helsinkiä pakoon soudan
hankoon PORVOOSEEN
 
(Kasmir:Vadelmavene)

10 kommenttia:

  1. Aivan mainiot sanat. Nyt voisi siellä jo jakaa teikäläiselle kulttuuripalkinnon rakkaudesta kotiseutuun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset

    1. Kiitos Marianne. Mä olen todella in lööv with Porvoo...

      Tarun blogissa on mielenkiintoinen keskustelu kodista ja sen merkityksestä

      http://saaristohuvila.wordpress.com/2014/06/28/kodin-merkityksesta/

      ja kirjoitin Tarulle:
      "Kirjoituksesi toi mieleeni sen, kuinka joskus nuorena olen muka niin kaikesta kaiken tietävänä huvittuneena ylenkatsonut bussilasteittain menetettyyn Karjalaan matkanneita kivijalan potkijoita. Nyt suorastaan hävettää, kuinka julma olen ajatuksineni ollut. Vieläpä omat juureni puolittain sieltä lähtöisin olevana.

      Oivalsin julmuuteni ja typeryyteni silloin kun muutin Porvooseen. Tämä kaupunki, tämä miljöö on kotini. Ei niinkään yksittäinen talo, seinät, vaan Porvoo. Jos minut nyt ajettaisiin ikuisiksi ajoiksi pois Porvoosta, enkä koskaan tänne enää pääsisi, musertuisin. Ymmärrän karjalaisten kotiseuturakkauden paremmin kuin nuorena. Paremmin kuin koskaan. Kun kasvattaa juuret johonkin, juurilta repiminen on väkivaltaa."

      Lauantaina oli outo valoilmiö: auringonpaistetta. Vesillehän se oli päästävä...

      Poista
  2. Mahtava! Haaveilen itse asiassa Hangon-reissusta, mutten ole koskaan käynyt siellä. Meiltä on Porvooseen matkaa vain reilut 30 kilometriä ja Porvoo onkin ihanimmista ihanin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hanko on ♥
      Mutta Porvoo on ♥♥♥
      No mutta Katja; mehän ollaan sitten melkein naapureita! ;)
      (täällä Porvoossa kun välimatkat ovat pitkiä. Esimerkiksi Emäsalosta Jakariin, lännestä itään, on matkaa 40 km...)

      Poista
  3. Kerran olen Porvoossa käynyt, ja varmasti tulen vielä uudestaankin, oli se vaan niin kaunis paikka!

    VastaaPoista
    Vastaukset

    1. Eikö olekin metka paikka: pakko palata... :)

      Poista
  4. Porvoo on kyllä kaunis paikka, harmi, että meiltä on sinne vain niin tuhannen pitkä matka... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi nojatuolimatkailu on ihan ilmaista... :)

      Poista
  5. Hauska! :D

    Ja voi, mitä kuvia taas. <3 Olen tulossa Porvooseen alkavalla viikolla, ja on ihanaa fiilistellä täällä blogissasi tulevia Porvoo-päiviä. Aah! <3

    VastaaPoista